The good language learner
( El buen estudiante de idiomas)
There has been a lot of research in recent years into what makes a good language learner. Here is a brief summary of the latest theories:
- The good language learner thinks about how she is learning. She tries to find out what works for her and what doesn't. If she doesn't understand the purpose of a particular exercise, she asks the teacher.
( El buen estudiante de idiomas piensa sobre como está aprendiendo. Trata de descubrir lo que le funciona y lo que no. Si no comprende el propósito particular de un ejercicio le pregunta al profesor).
- The good language learner is willing to experiment and take risks. For example, she will try out different ways of learning vocabulary until she finds the way that suits her best. She is also not afraid of making mistakes, because she knows that these will help her.
( El buen estudiante de idiomas esta deseoso de experimentar y tomar riesgos. Por ejemplo, buscará diferentes maneras de aprender el vocabulario hasta que encuentre la manera que le resulta mejor. También, no tiene miedo de cometer errores porque sabe que esto le ayudará).
- The good language learner is realistic. She knows that it will take time and effort to become proficient in English, and that there will periods where she does not seem to be making much progress.
( El buen estudiante de idiomas es realista. Sabe que le tomará tiempo y esfuerzo en ser competente en inglés, y de que habrá periodos donde le parecerá no realizar grandes progresos).
- The good language learner is independent. She does not expect to learn English just by sitting in the classroom, and does not rely on the teacher to totally direct her learning.
( El buen estudiante de idiomas es independiente. No espera aprender inglés solo sentado en el salón de clases, y no confía al profesor el dirigir totalmente su aprendizaje).
- The good language learner is organised and active. She uses her time to learn English sensibly, and is always looking for opportunities to develop her language both inside and outside of the classroom.
( El buen estudiante de idiomas es organizado y activo. Utiliza su tiempo para aprender inglés sensatamente y está siempre buscando oportunidades para desarrollar su lenguaje tanto dentro como fuera del salón de clases).
- The good language learner has a balanced concern for communication and accuracy. Some students are experts at communicating their thoughts but do not care that they make many mistakes in doing so. The good language learner, on the other hand, is concerned with both communicating and doing so as accurately as possible.
(El buen estudiante de idiomas tiene una preocupación balanceada para la comunicación y la exactitud. Algunos estudiantes son expertos en comunicar sus pensamientos pero no se preocupan en cometer errores al hacerlo. El buen estudiante de idiomas, por otro lado, se preocupa tanto en comunicar como en hacerlo tan exacto como le sea posible).
0 Response to " "