1st year
June 3rd
May 26th
THE PHOTOSYNTHESIS
What is Photosynthesis?
Photosynthesis is how plants make food from sunlight. It begins with the water and carbon dioxide that plants take in. With the energy from the Sun, plants turn these into simple sugars, called glucose. Oxygen is also created. Some of this is given off into the air that we breathe.In the process of photosynthesis plants change solar energy into chemical energy.Where Does Photosynthesis Happen?
Photosynthesis happens in a plant's green leaves. Leaves look green because they contain a coloring matter, called chlorophyll. It is the chlorophyll that absorbs the sunlightWhat has the sun got to do with photosynthesis?
The sun is a very powerful source of energy. People are always trying to harness it to make electricity, warm their houses, heat their water etc. Plants figured out how to use solar energy millions of years ago to make their food. They use the light energy from the sun (solar energy) and convert it into chemical energy that is stored as sugar (glucose) in the plant. Excess glucose is stored as starch in the leaves, roots, stems and seeds of the plant. The energy from the sun is transferred to the plants. This energy is then passed to animals when they eat plants. Whenever the plant needs energy it breaks down its stored glucose for its life processes
How do plants capture the sun’s energy?
Plants can do this because of leaf structures called chloroplasts that contain a special substance called chlorophyll.
Chlorophyll is the pigment in plants that gives leaves their green color. This pigment that is found in the leaves and the stem of the plant is responsible for absorbing light energy from the sun. At night when there is no light a plant stops making food.
Why are most leaves broad and flat?
It shouldn’t be too surprising for you to learn that the plant’s structure is very well adapted to trap sunlight and absorb carbon dioxide. A wide broad surface will capture far more light than a thin narrow leave surface. Solar panels that you see on houses are also broad and flat for the same reason.
Why Do Plants Need Energy?
All living things carry out the seven life processes.They need energy for these processes. They include:
- Movement: Plants move their leaves to face the Sun.
- Respiration: Plants turn glucose into energy.
- Sensitivity: Plants react to their surroundings.
- Growth: Plants grow from a seed to full plant.
- Reproduction: Plants have offspring.
- Excretion: Plants get rid of waste.
- Nutrition: Plants make their own food.
Saturday 17th, May
MY WORLD
Children, here you have some ideas which may help you to make your project. (Chicos, aquí tienen algunas ideas las cuales les ayudarán a hacer su proyecto).
Friday 9th, May Activity n° 5
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SCHOOL OBJECTS
COLOURS
SCHOOL SUBJECTS
THE FAMILY VOCABULARY
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El verbo 'To be' tiene una importancia especial en inglés. Se corresponde a los verbos españoles "ser" y "estar". Dependiendo del sentido de la frase deduciremos de cual de los dos se trata.
I am English / Soy inglés
I am in England / Estoy en Inglaterra
I am in England / Estoy en Inglaterra
Tiene algunos usos especiales distintos a sus equivalentes españoles.
- Sirve para expresar la edad, en cuyo caso se traduce por 'tener':
Mary is 20 years old / Maria tiene 20 años
I am 21 / Yo tengo 21 años
How old are you? / ¿Cuántos años tienes?
I am 21 / Yo tengo 21 años
How old are you? / ¿Cuántos años tienes?
- Para expresar las sensaciones también se emplea el verbo 'to be' y equivale al 'tener' español.
Are you hungry? / ¿Tienes hambre?
He is thirsty / Tiene sed
He is thirsty / Tiene sed
- También para hablar sobre el tiempo atmosférico. En este caso se traduce por 'hacer'
It's windy / Hace viento
It's very cold / Hace mucho frío
It's very cold / Hace mucho frío
FORMA AFIRMATIVA | FORMA NEGATIVA | FORMA INTERROGATIVA |
I am (I'm) | I am not (I'm not) | am I? |
soy, estoy | no soy, no estoy | ¿soy yo?, ¿estoy yo? |
you are (you're) | you are not (you're not) | are you? |
eres, estás | no eres, no estás | ¿eres tú?, ¿estás tú? |
he is (he's) | he is not (he's not) | is he? |
él es, está | él no es, no está | ¿es él?, ¿está él? |
we are (we're) | we are not (we're not) | are we? |
somos, estamos | no somos, no estamos | ¿somos?, ¿estamos? |
you are (you're) | you are not (you're not) | are you? |
sois, estáis | no sois, no estáis | ¿sois?, ¿estáis? |
they are (they're) | they are not (they're not) | are they? |
ellos son, están | ellos no son, no están | ¿son, están ellos? |
En el Presente, las formas afirmativa y negativa se pueden contraer, mientras que en la forma interrogativa no. En el pretérito solamente la forma negativa puede contraerse.
Las formas contraidas suelen utilizarse en la conversación, pero no se usan de forma escrita salvo cuando el propio escrito tiene un carácter informal o refleja una conversación.
Los pronombres personales en inglés son también conocidos como pronombres personales sujetos o nominales. Son aquellos que refieren a las personas gramaticales.
El pronombre I siempre se escribe con mayúscula. I'm very strong / soy muy fuerte
You equivale a los pronombres españoles tú, usted, vosotros, vosotras, ustedes (debemos determinar a qué forma pertenece por el contexto de la frase). Hi my friend. You're the best / Hola amigo mío. (Tú) eres el mejor
En la tercera persona singular encontramos las formas He (se utiliza esencialmente para referirse a personas del género masculino), She (se emplea para esencialmente para referirse a personas del género femenino) e It para el género neutro ( 1objeto, cosa, animale, etc.). Existen algunas excepciones. Así, en el caso de los animales, cuando queremos personificarlos y dotarlos de sexo masculino o femenino podríamos emplear 'he' o 'she'.
He has two ties / él tiene dos corbatas
She's very clever / ella es muy inteligente
Where's the remote control?. -It's on the table / ¿Dónde está el mando a distancia?. -Está sobre la mesa
Los pronombres personales sujetos no se sobreentienden nunca, (no existen los sujetos elípticos), es decir, en inglés es necesario emplear siempre el pronombre sujeto, a diferencia del español en que generalmente se sobreentiende y no es necesario utilizarlo.
When I go to the Post Office, I take a bus / cuando (yo) voy a la oficina de correos, (yo) tomo un autobús.
En castellano existe el sujeto tácito (Como una manzana) pero en inglés el sujeto debe expresarse siempre y precede al verbo: I eat an apple every day, (yo) como una manzana a diario.